Utflykt....

Idag har det varit alldeles strålande väder igen! Skönt, för nu var jag ganska så trött på regnandet.....

Under dagen blev det mest att slappa i solen men framåt eftermiddag/kväll kom Emma på den lysande idén att familjen skulle ut på utflykt. På tvåhjulingar.

Conny och jag på motorcykeln och Emma skjutsade Sanna på moppen!
Kaffe, Saft och lite fikabröd packades.

Vi körde ut mot djurparken och sedan vidare mot Nävekvarn. På denna väg har vi hittat ett ställe där man kan stanna och sedan gå ner mot Bråviken. Det är en liten , liten stig som leder ner till vattnet ( tar bara ett par sekunder att nå vattnet). En liten,liten strand som idag ( när nivån i Bråviken var högre)  var lagom stor för fyra personer finns där.

Jag hade lite svårt att koppla av när vi körde. Emma & Sanna åkte framför oss. Tyvärr trodde vi att djurparken hade stängt tidigare och att det inte skulle vara så mycket trafik men attans vad trafik det var. I och med att Emma inte får köra så fort ( för mig) så var det många bilar som skulle köra om oss. Vi höll väl ca 50-60 på 70-väg och fy vad folk har bråttom. Kom en husbil som inte hade tid att vänta på klart för omkörning, han skulle prompt om i en kurva och fick givetvis möte. Såg hur nära han var med backspegeln mot Sanna....

Men, nu är vi hemma igen, skönt. Emma& jag har kommit hem från promenaden med Martin. Lite kvavt ute nu i kväll vilket märktes på Martin, men gud så skönt det är att vara ute och gå.

 

Há det gott  !! // Karin

Kommentarer
Postat av: Elin o beyla

Hej hej. Fin ny blogg :) Hopps den uppdaters mycket nu också ;D

2009-07-22 @ 13:20:40
URL: http://kallstugansbeyla.blogg.se/
Postat av: Emma

Nu får du uppdatera lite ;)

2009-07-23 @ 19:40:17
URL: http://eemmman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0