Halta Lotta

Då har man varit igång och jobbat 1 och 1/2 vecka efter att ha haft fyra veckors semester....
Har redan glömt semestern.....Vart tog den vägen???

Vi brukar alltid under våra semestrar ha större projekt med huset som ska göras men i år hade vi bestämt oss för att inte starta igång något utan bara koppla av. Hade lite svårt för det de första dagarna, svårt att sitta stilla men efter några dagar gick det alldeles utmärkt att bara slappa.

Vi hade verkligen tur att vi prickade in de härligt varma dagarna! Tack för det!

Tyvärr blev Sanna lite dålig andra semester-veckan. Magont och illamående. Oftast brukar ju magsjuka komma och gå över snabbt men detta var mycket segdraget så efter ca 1 vecka fick vi ringa v¨årdcentralen och be dom titta till henne lite.
Man misstänkte att det var ett virus som satt sig i magen.
I samma veva som detta skulle vi åkt på besök till våra alldeles egna " uppfödar-matte och uppfödar-husse"till Martin, men tyvärr blev det inställt  ifall att Sanna skulle smitta. Och jag som skulle höra av mig igen men tiden bara rann iväg mot slutet av semestern. Himmelens vilket dåligt samvete jag har för det , uppfödar-matte!!

Ja, dagarna bara försvinner! Jag jobbar vanligtvis bara mellan 07.30-14.30 men eftersom min chef och jag delar upp våra semestrar så har jag även hennes jobb under sommaren ( och andras delar lite här & där) så då blir det till att  vara på jobbet från 7 - minst 16. Den tiden räcker egentligen inte heller till men då är jag helt slut och är inte hemma förrän vid 17-tiden. Då ska det (om det inte behöver handlas hem något) börjas med mat, plocka här och där, Martin ska gå promenaden ( vilket i och för sig är avkopplande). Förberedelser till nästa dag osv...till råga på allt så är Conny på Kreta och jobbar...eller jobbar och jobbar...Tydligen blåste det för mycket där så alla uppdrag blev inställda. Han åkte i måndags och har inte flugit en meter där nere, kommer hem imorgon...stackarn!

På tal om Kreta, nu är det nog bara ca tre veckor kvar tills vi åker på en semestervecka dit! Längtar så fruktansvärt mycket!
Vi ska bo i Platanias men kommer att åka in till Chania. Dels så har vi två restauranger som bara är ett måste att besöka, Monasteri och Kariatis!

Detta är Kariatis, ett Måste att besöka om ni är i Chania


Och så ska vi besöka George som jobbar i baren på hotel Porto Veneziano. Ett supertrevligt hotell som ligger i Chanias hamn...Förhoppningsvis kanske vi även kan få tillfälle att träffa hans fru och rara barn!



Ska bli underbart...Solnedgång ...



Angående min rubrik så hade jag tänkt att berätta en lite olycklig historia men nu rann tiden iväg. Ska berätta om Halta Lotta i min nästa uppdatering!

Há det gott allesammans !


Kommentarer
Postat av: hELENA

hejhej, låter inte helt fel att åka till Grekland.. förstår att du längtar.. Min 2 veckor försvann i ett nafs, ska ha v 33 också.. Hade tänkt tillbringa mkt mer tid på landet, men Elin har ju börjat jobba så det är en liten en som måste ha tillsyn.. Så jag hoppas att det blir några dagar snart... Och du jobba inte ihjäl dig ! Ta hand om dig och er, kram Helena

2009-07-31 @ 10:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0