Djur är härliga....

Igår var jag ledig från jobbet och det var underbart skönt. Speciellt skönt när man inte har planerat i förväg.
Chansade och ringde min chef i söndags eftermiddag och frågade om det var ok att vara ledig på måndagen.
Oftast är det ok jag är ledig, det drabbar ingen annan utan jag har ju jobbet kvar när jag kommer tillbaka.
Ibland är det skönt att bara vara ledig utan att man tar ledigt för att man måste göra saker. Så, det blev till att lata sig hela måndagen.

Idag, tisdag, var det ju förstås lite mer att göra på jobbet, men så är det. Jag tycker om att ha mycket att göra, trivs inte när man kan välja vad som måste göras först.

Tittade tillbaka på lite gamla bilder. Hittade några från i våras då vi hade besök av ett flertal rådjur. De hade det inte lätt med den stränga vinter vi hade. Jag tyckte så synd om dem så jag la faktiskt ut äpplen och morötter lite då och då en bit från vårt hus. De var så roligt att se när de mumsade på detta. De lärde sig dock ganska fort så ibland kunde jag stå kvar ute medans de kom fram och åt. Försökte att inte ge så mycket, vill ju att de ska leta mat själva men lite extra tillskott blev det ialla fall. Tänk vad fina de är :)

Tog en del bilder under ett av besöken. Vår katt, Buddis, tyckte det var mycket intressant med dessa stora varelser....Tänk så underbart det är att studera djur!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0