En smak av sommar....

Då var de här :D
Jordgubbarna!! Idag på vägen hem från jobbet upptäckte jag att det var dags för jordgubbsförsäljning längs vägen. Tog nå´n sekund innan jag insåg att det faktiskt stod en tjej och sålde jordgubbar. Hann inte stanna men åkte en bit till för att vända om och inhandla de allra första jordgubbarna.
De var riktigt goda! Åh vad det luktar sommar!



Ser verkligen fram mot helgen eftersom SMHI har utlovat toppenväder ( om man gillar sol & värme förstås). Blir nog till att åka till handelsträdgården för att inhandla ett par gurkplantor. Jag tror att det är dags att plantera dessa nu. Har ju ett litet växthus. Inte stort men tillräckligt för att "hobbyodla". Lite nyjord behövs förstås också. Jordgubbsplantorna i växthuset blommar för fullt. Kan kanske skörda mina egna snart.

Imorgon blir det förhoppningsvis lite hundträning. Ska försöka att INTE glömma kameran då. Var länge sedan jag tog några hundbilder. I början på våren lyckades jag i alla fall ta ett kort på våra katter, Simba och Bamse "Buddis".



Sitter nu och väntar på att åka och hämta Emma och Sanna. Båda är på fest i Norrköping. Arrangerad så det är lite ordning (hoppas jag) Hmm, vilken himlans tid i livet dett är. Sitta hemma och vara orolig tills man fått hem dom igen. Men, båda sköter sig (hittills) mycket bra. Sena nätter blir det ialla fall. På sätt och vis är det bra att man bor utanför  stan så at man måste hämta hem dom. Har lite bättre koll på saker då och det vet att vi, eller någon av oss alltid är vakna när de kommer hem eller att de blir hämtade. När det gällr Emma så har hon en av sina bästa kompisar som också bor här så hennes föräldrar och vi brukar turas om att åka för att hämta.
Om ca en timme kan jag börja färdas mot stan.

Lägger in lite blandbilder för att få tiden att gå lite. Den här första är Conny & Sanna innan de ger sig iväg på en åktur med cykeln. Tog nästan hela dan innan de var hemma igen...







Ja, det fick bra bli två bilder. Hade visst flyttat över alla andra till den externa hårddisken och orkar inte ta fram den nu.
Ok, om ca 45 minuter kan jag åka. Börjar bli riktigt trött nu. Kanske ska ta en kopp kaffe så jag piggnar till.

Önskar alla en rikgtigt trevlig helg och glöm ala måste för denna helg. Passa på att bara njuta av sol och lite värme!

// Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0