Ännu en fortsättning på fas 1.....

Idag var det dags igen att övningsköra. Kände när vi gav oss iväg att Idag skulle jag nog känna att jag tog mig ett steg framåt!

Läste lite på nätet igår angående övningskörning med mc, vad man skulle tänka på osv.
Med gott mod satte jag mig på motorcykeln och tänkte bara driva runt lite först för att få in känslan.

Jag tränade lite mer på starten med koppling och lite gas. Det kändes bra och jag kommer iväg ialla fall. Det jag just nu har fruktansvärda problem med är att hålla jämn gas. Eftersom jag inte kör så fort, växlar inte från ettan, så blir det så himla hackigt. Och dessutom har jag problem med att bromsa. Kanske bra att kunna det.

Känslan med motorcykeln kom aldrig, det blir så jäkla hackigt med gas och broms ( fotbroms kan jag inte använda för det känns inte bekvämt).
Jag blev mer och mer frustrerad! Är det jag som är så jäkla dum i huvudet eller!!!??? Hur jäkla svårt kan det vara egentligen. Det slutade med att jag sitter och försöker köra och skriker ut svordomar samtidigt! Blir så besviken och förbannad på mig själv! Än så länge är cykeln hel men snart får den en rejäl känga..!

När jag nu inser att fotpinnarna troligtvis sitter för långt fram för att det ska bli bekvämt så åkte vi till våra vänner så jag fick prova en mc med fotpinnar som inte sitter så långt fram. Tack Annsofie och Thomas, jag inser nu att det ialla fall kommer bli bättre med bakflyttade fötter. Det kan inte bli värre ialla fall.
Och tack Thomas för tipsen om vad jag ska träna på! Jag blev dock lite fundersam när jag hörde att man kan känna så här minst en månad ialla fall? Ja, då gäller det att jag håller ut, eller att Conny håller ut....

Aja, skam den som ger sig. Det är väl bara att nöta på antar jag. Jag vill ju så gärna kunna åka i sommar!



// Karin


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Att ha prylarna bekvämt är viktigt....för mig är t ex ett brett styre enklare än smalt. Fortsätt att kämpa på, det blir snart roligt! Kram!

2012-03-14 @ 09:24:56
Postat av: Karin

Svar till Ann-Sofie

Tack för ditt stöd Ann-Sofie :D. Behöver verkligen det nu... Efter att jag provsatte din mc igår så inser jag att orginal fotpinnar är bättre, men jag upptäckte även då att jag också vill köpa en motorbåge.... Styret bytte vi till ett bredare efter att din make var här för ett bra tag sedan. Han föreslog det faktiskt och sa att balansen blev bättre. Hoppas vi ses snart ! Ta hand om dig! Kram Karin

2012-03-14 @ 16:58:44
Postat av: Elin G

Härligt med uppdatering! :D Vi längtar till våren då vi får se dig på motorcykeln!

2012-03-14 @ 20:22:11
URL: http://www.beylaosigge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0