Fas 1 avklarad!

Hemma igen!  Hel!   Motorcykeln utan en skråma!

Conny fick ta motorcykeln ( & jag bilen) till parkeringen vid djurparken. Parkeringen är stor och bra så det blev den bästa platsen att prova på.

När jag fått på mig hjälm och handskar ( åkte med mc-kläder och stövlar på i bilen) och satt mig på motorcykeln så gick Conny igenom lite steg för steg vad jag skulle göra och tänka på. Kände mig lite kallsvettig. Har försökt att vara lite tuff innan men nu kände jag att NU är det dags...

Första försöket med att bara släppa kopplingen lite sakta gick väl inte så bra. Mc´n stannade. Andra försöket gick väl bättre men då råkade jag komma åt gasen också. Då sa jag att " nu skiter jag i det här".  Är ju ibland lite envis så jag provade igen och då gick det bättre.

Rullade så lite sakta, men med fötterna kvar utmed backen. Svårt att svänga var det också. Jag kände att jag inte hade så mycket känsla med motorcykeln. Nötte detta och efter ett tag kändes det faktisk lite bättre. Jag lärde känna lite hur motorcykeln reagerade på vad jag gjorde ( och inte gjorde). Slutade ialla fall med att jag kunde åka lite mer avslappnat ( ja, på ettan förstås) och svänga ordentligt utan att behöva sätta ner fötterna. Försökte träna på sväng med låg fart utan fötter nere.

Kände att nästa steg var att växla men jag lyckades endast växla upp till tvåan en gång men jag kände mig inte riktigt säker. Jag beslöt mig då för att avsluta träningen medans det kände bra istället för att det skulle gå åt skogen och man inte ville köra igen. Roligt var det ialla fall och jag längtar tills jag kan manövrera den säkert själv.

Men, träningsvärk i armar och ont i "höftkulan", huvudvärk...Tror att jag spände mig så mycket till en början.
Hoppas på fint väder imorgon så jag kan träna mera....



Hare gött !


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Duktig flicka!!!!! Allt är svårt i början, men det släpper snart! Hoppas vi ses snart! Kram!

2012-03-12 @ 21:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0