Nu är det försent......

...Nu äre för sent att ångra sig !
 
Nuvarande färg, eller den färg som var på hojen är borta. Slip, lite fix, och så våtslip.
 
Idag var det dags för besök hos lackeraren. Dels för att välja ut färg/färger men sedan också hur lacken/lackerna ska ligga.
 
Kan ju säga att jag hade helt klart för mig innan vi åkte vilken/vilka färger jag ville ha. Efter att ha studerat kanske 36.000 färger var jag inte säker längre. I huvudet hade jag en mix av alla färger......!!
 
Kom fram till en färg men är inte hundra. Lackeraren kommer att blanda till färgen och provmåla lite så att jag kan se på en större yta än de små färgprovsbitarna man bläddrar mellan. Får se senare i veckan hur den blir.
 
Gällande hur lacken ska ligga tror jag att jag kommer bli mycket nöjd. Som tur är så har ju lackeraren lackat en del hojar innan och tänker på hur linjer och former ska följas. Kommer bli kanon!
 
Så, här är delarna på väg till omlack.
 
 
 // Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0