Första Advent


Så var det återigen dags för adventstider! Var tar tiden vägen egentligen! Ja det gäller verkligen att ta vara på alla dagar och göra varje ny dag till den bästa.

Är innerst inne är jag en vårmänniska, men för att klara av mörkret som råder denna årstid gäller det att hitta de små saker som man faktiskt kan njuta av.

När advent står för dörren så är det så roligt att få göra det extra mysigt hemma. I år har jag bytt ut några adventsstakar mot stjärnor på fot som jag tycker är så fina. Har även köpt ett par nya gardiner till köket som går i en varm röd färg.  Dessutom så går det åt en hel del värmeljus och sterainljus nu då det är så mysigt att tända.

Någon annan som tycker det är lite extra mysigt just nu är vår alldeles egna lilla Buddis. Köpte ett par nya bordstabletter till köket och jag hann knappt lägga dit den sista förrän Buddis hade hittat sin nya favoritplats.



Simba han tar livet med ro. Det han tycker är mest mysigt med denna årstid är att få gå ut och ta en snabbkiss för att sedan krypa och lägga sig inne i värmen igen.



Martin han tycker nog det är detsamma med advent, jul, vår eller sommar....Han tycker inte det är det minsta roligt när någon ska pyssla med något annat än just med honom....Det han gillar i livet är promenaderna, bus, mat och när tomten kommer med PAKET!!!! Men, dit är det ju ett tag kvar till...





Imorgon är det dags för adventsfika. Glöggen, lussekatterna och pepparkakorna står klara.
Jag tycker inte att glögg är bland det godaste men det luktar så härligt gott i huset när den har värmts.
Hoppas alla får en riktigt trevlig 1:a advent !!


Kommentarer
Postat av: elin

härliga bilder!! :)

2009-12-10 @ 22:46:19
URL: http://kallstugansbeyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0