Fortfarande snö och många många minusgrader....

I mitt förra inlägg, som var för ett bra tag sedan, var jag så glad att snön och minusgraderna hade kommit. Inga leriga golv längre....
Ja, nu har både julen  och nyåret smugit sig förbi och vi har fortfarande gott om snö om än mer minusgrader!!
Nog för att jag önskade lite minusgrader men att temperaturen ska ligga stadigt mellan -10 till - 20 grader är väl att ta i , dessutom har det ju blåst under tiden det var som kallast, skönt...NOT

Men vi går nu fort mot ljusare tider igen och det är ju alldeles underbart!

Emma & Jag passade i lördags på att ta en tur ner till Bråviken som är frusen ordentligt nu. Med oss tog vi förstås fika som den här gången bestod av varm choklad och nyupptinade bullar! Sol på himmelen och ca 12 minusgrader. Blev att klä på sig ordentligt och smörja in Martin´s tassar.

Väl nere på Bråviken kändes det inte alls så skönt som jag hade hoppats på. Blev en liten promenad på isen, försökte ta lite bilder men med blåfrusna händer så fort vantarna skulle av var det inte lätt att ta bilder....

Fick ändå ett par som jag var nöjd med....



Emma



Mot restaurang Sjöstugan ( den större gula byggnaden)


Det var som sagt inte alls skönt ute. Tror inte ens att Martin tyckte det var skönt! Men eftersom vi nu hade tagit
med oss fika bestämde vi oss för att hitta en plats i solen och i alla fall dricka upp chokladen och äta upp bullarna lite snabbt. Sedan blev det att bege sig hemmåt igen.
Vi gör om denna procedur när det förhoppningsvis bara är ett par minusgrader ute. 

Simba och Buddis går knappt ut alls i kylan. Det märks att det har varit extremt kallt för de har till och med börjat använda katttoaletten igen...Förstår dom för vem vill sätta ner rumpan i denna kyla...
Väl hemma efter turen på Bråviken möttes vi av denna syn! Simba och Buddis trivs verkligen tillsammans. Det är så roligt att studera dessa två herrar....



Nu har jullovet slutat för barnen. Lite skönt att alla kommer in i sina rutiner igen. Törs man ju inte säga till barnen förstås för de vill ju vara ledig jämt!

Dags att börja med kvällsbestyren. Tänkte avsluta denna dag med den sedvanliga "sista-kiss-rundan" med Martin för att sedan sätta mig i bastun när jag kommit hem. Det är alldeles underbart efter att ha varit ute i kylan!

Há det gott och njut av livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0