Uttryck och Ekvationer...Hjälp

Har suttit och försökt hjälpa Emma med matte men kan bara konstatera att jag är tyvärr helt värdelös på matematik!!!! Blir helt frustrerad när jag inte kan hjälpa till.

Redan när jag själv gick i grundskolan hade jag svårt för matte, att vi hade det himla rörigt i min klass då gjorde ju inte saken bättre. Var själv ganska blyg och tyst då och jag gjorde mig aldrig hörd under lektionerna så tyvärr försvinner man i mängden då och får inte den hjälp man behöver.
Har aldrig lärt mig helt ordentligt från grunden och det betalar sig nu.

Var/är nog mera en språkmänniska. Fick höra förr att var man antingen var duktig i språk eller matte men så behöver det ju inte vara !

När man inte förstår matten så blir det ju inte roligt heller.


Förenkla;

4a(a-b) - 2a(2a+b)

Någon som kan förklara hur och varför ????

Kommentarer
Postat av: Emma

Tror att det blir -6ab ;)

2009-11-23 @ 16:47:13
URL: http://eemmman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0