Halloween

Passade på att ta en ledig dag från jobbet igår.
Barnen har höstlov och då kan det vara kul att vara hemma en extra dag!

Denna dag spenderade vi med att tillverka Halloween-pumpor att pryda trädgården med.
Är inte annars så pysslig utav mig men detta är kul att göra och det lyser upp så fint på kvällarna ute.

Det som är mest besvärligt med att fixa till pumpor är ju förstås att få ur allt innehåll. Min vänstra hand ( är vänsterhänt) är något blåaktig men det lägger sig...


Började med mitt traditionella "snälla spöke". Tyvärr slant jag lite med kniven så spökets armar liksom gick av....



Blev sugen på att göra en till och provade då med ett nytt motiv som jag inte gjort tidigare. I form av en spindel. Denna var mycket enklare att göra....



Och Sanna ville göra en egen pumpa, så hon valde att göra en fladdermus ....




Det är roligt med lite annorlunda pumpor och inte bara det traditionella utseendet. Om någon blev inspirerad till att göra pumpor med motiv så tveka inte, gå in här www.dltk-holidays.com/halloween/index.html  Det är hur enkelt som helst. Som sagt, det som egentligen tar mest tid är att gröpa ur innehållet....


Kommentarer
Postat av: Elin

Hallo, jäklar vilka snygga pumpor!!

Har äntligen uppdaterat min blogg idag, la till eraan hemsida som länk :) Ses på söndag ev då, beyla hälsar till martin att hon är trött matte har kört hårt med henne ikväll o tränat.



kram / Elin

2009-11-04 @ 19:51:19
URL: http://kallstugansbeyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0