Praktik eller Prao

Idag fick jag sällskap till jobbet !

Niorna på Emmas skola skulle ut på prao denna vecka och nästa vecka! Emma hade valt att göra sin prao hos oss på Fiskeby Board. Hon ska vara på min avdelning, laboratoriet. De flesta elever som kommer till oss tycker att det är ganska så kul efterson de dels får gå med och kika på vad alla gör men även utföra en del "jobb" själva. Tiden brukar ju gå så mycket fortare då!

Det är ganska så varierande på på vår avdelning. Några testar vad som ska bli kartong, andra testar färdig kartong. Någon kontrollerar så att de instrument som används på företaget visar som de ska. Sedan har vi även vattenanalyser som analyseras varje dag. Så vi har koll på att vi inte släpper ut mer än vi har tillstånd till. Dessutom så är det en service avdelning som ska vara behjälplig till allt & alla. Så variation är det!





Det blir inte för henne att gå så mycket med mig. Den mesta av min tid går åt att hjälpa andra, tillbringa tid framför datorn eller så springs det runt en hel del om jag har reklamationer att försöka reda i. Men det är ändå kul med sällskap i bilen till & från jobbet!



Nu är det snart dags för långpromenaden! Nu ringer telefenon och jag misstänker att det är vårat promenadsällskap som ringer! Så, får avrunda här!
Há det gott!!
// Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0