Tiden kan gå alldeles fört fort...förutom på vintern....

Är alldeles för dålig på att uppdatera här. Får skylla på att under vintern blir det konstigt nog inte någon tid över till att sitta vid datorn. Har varit mycket på jobbet och när jag kommit hem så är det de vardagliga sysslorna som måste göras. Framåt tio-tiden har det varit läggdags för att ork med kommande dag. Jaja, det är ju lika för alla och nu går vi mot ljusare tider vilket automatisk gör att man känner att dagarna blir längre och man hinner med att göra mer saker.

Har haft en himlans magsjuka. Var sängliggandes nästan hela förra veckan och veckan som är nu har jag jobbat men med hjälp av Ipren (vilken sensations-tablett) och i stort sett varit helt slut när jag kommit hem från jobbet. Igår var första dagen som jag kände mig riktigt bra och kunde äta utan att må illa. Blev dock lite glad då kilona rasade i början, någon cred ska man väl ändå ha för att ha stått ut med magsjukan. Blev dock riktigt besviken när vikten dock gick tillbaka till nästan samma som innan (förutom nå´t kilo) trots att mättnadskänslan kommit efter bara några tuggor mat. Antar väl att det är vätskenivån som balanseras igen....

Vad gäller vädermässigt hoppas jag det nu var sista gången som det kom ner denna mängd! Längtar efter våren nu. Första fikan intill husknuten och känslan av att solen värmer på. Tror det är väntan på denna känsla som gör att man orkar igenom vintern. När jag skulle skotta av balkongen efter sista snöyran så slog det mig dock att snön hade lagt sig så vackert. Skulle så gärna vilja fått ett kort som gjorde vyn rättvis men det  är svårt att i skymning få till det perfekta koret, när inte kameran är den perfekta och framför allt inte den som håller i kameran. Men jag gjorde ett försök i alla fall.



Och så en bild på vår Martin förstås.


Lördagskväll då. Blir inte till att göra speciellt mycket. Blir väl till att kika på Melodifestivalen och hoppas på att man blir glatt överraskad. Men innan dess så börjar ju damernas skidskytte snart. Tycker det är en roligt Tv-sportsunderhållning!

Há en riktigt bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hallo =9

Den 26 kl 14.00 är ni välkomna till oss för att fira lilla mig, egentligen måste det inte firas så kom hit o ät bara haha =)

Fina bilder du tar Karin! Känner igen den där snöhögen, Beyla gillar den haha

2011-02-14 @ 12:46:05
URL: http://kallstugansbeyla.blogg.se/
Postat av: Elin

Glömde säga att ni får lämna magsjukan hemma :)

2011-02-14 @ 12:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0