Fas 2 inleddes i söndags...från ettan till tvåan till ettan till tvåan :D

Ja, har inte haft tid riktigt till att uppdatera i bloggen.
I lördags kväll fick jag ett telefonsamtal från fam Gustavsson´s i Åby och fick frågan om vi skulle träna lite mc ihop på djurparksparkeringen. Ann-Sofie skulle träna på sin makes 1600. Hon kör ju sin vn 800 classic bra och har redan mc-kort men ville testa hans. Kul att få sällskap på träningen! Lite pinsamt kände jag först eftersom jag inte kan köra men va fasen...blir det goa skratt så bjuder jag på dem ;).

Fick både tips och råd! Framförallt när det började gå dåligt (enligt mig) och svordommarna började komma....

Mot slutet började det kännas mer bekvämt. Det jag tog med mig i minnet från den träningen var att nu går det bättre med att växla... lite mer träning på att växlingen ska bli lite jämnare men det är nog inte så svårt. Blir nog lättare att träna ute på vägen.
Försökte träna åttan också. Sista försöket gick bättre än första. Här skulle jag vilja få in lite mer flyt. Men som alla säger...det kommer...Träningen varvades med lite kaffe och en cigg emellanåt :)

Stort Tack till Ann-Sofie och Thomas för trevligt sällskap!

Igår var det meningen att jag skulle ut igen och träna men tiden gick alldeles för fort och jag hann inte iväg.
Skulle ha kört idag men då kom ju det förbaskade regnet :(.

Köpte ialla fall ett par konor igår, mjuka så jag kan köra på dem..... om jag måste....Blir kul att prova. Så imorgon hoppas jag på sol, eller ialla fall uppehållsväder. Håll tummarna!

Ha det gott!

 // Karin

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Goda skratt berodde inte på din körning....du är ju duktig för att vara nybörjare! Skrattade gjorde jag iallafall när den där bilen körde efter dig! Ses snart!

2012-03-29 @ 09:55:47
Postat av: Karin

Tack Ann-Sofie :D

Ja, vilken jäkla idiot det var då!!! Men du gav ju igen sedan när du körde efter bilen istället :D :D

2012-03-29 @ 20:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0