Lite kvickt....

Lite kvickt fick vi åka iväg till djurparksparkeringern för att övningsköra idag. Blir inte så mycket tid över till detta eftersom jag inte är hemma från jobbet förrän vid fem-tiden....Men nu börjar ju det så pass ljust en bit in på kvällen så lite körning hinns med.

Jag har inte kört sedan förra veckan så jag var lite rolig att jag hade tappat det lilla jag lärt.
Idag satt ju även de nya orginal-fotpinnarna på också så jag fick en chans att även testa dessa.
Väl ute på parkeringen så hade jag i alla fall inte glömt allt. Gick ganska bra faktiskt.

Det kändes så mycket bättre med dessa fotpinnar!

Det kändes som jag hade mer kontroll när jag skulle växla och bromsa. Behövde inte titta ner hela tiden för att leta efter dessa. Så idag kunde jag växla upp från ettan till  tvåan och sedan ner till ettan igen. Den biten kändes positivt att jag kommit framåt med. Det blir ju inte lika ryckigt att i alla fall köra lite sakta på tvåan!

Däremot så skulle jag nu börja träna på att köra 8:an. Gick väl bra till en början men jag tycker fortfarande att det känns svårt att svänga vänster. Tänkte att jag håller mig till högersvängar (körde då i cirkel istället) så att jag skulle komma in i detta med koppling, broms och lite gas ut ur sväng.

 Lite otålig blev jag väl för idag slutade det med att jag la omkull cykeln. Som tur var la den sig mot fotpinnen och jag försökte hålla i den så den inte skulle glida omkull helt och hållet.   Jäklar!!! Blev så förbaskad så jag inte fick upp cykeln själv, Conny kom springandes och hjälpte mig. Ja, ja, hade jag varit absolut tvungen att få upp cykeln själv så hade jag nog fått det men nu blev jag så förbannad. Körde runt lite till sedan efter det gav jag upp.
Skönt med helg då jag kan köra lite mer istället för att man ska känna sig stressad att hinna med så mycket som möjligt innan mörkret kommer.

 // Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0