Lite vinterprojekt med lilla pärlan....

Då var det bestämt...och till och med påbörjat.
Omlackering av min motorcykel
 
 Jag har för ett tag sedan varit rejält förkyld och fick då som plåster på såren en rejäl efterhängsen hosta.
Hade ingen ork till att vara med att plocka bort skärmar och tank för slipning.
Däremot var Conny så snäll så han har slipat tank, fram- och bakskärm. Dessutom svetsade han igen lite hål på bakskärmen där gamla baklyset har suttit.
 
Nu är det dags för grundfärg, vilket han kommer fixa på "lediga stunder" på hans jobb. Dvs lunchrasterna kommer gå åt till detta. Efter det är det dags för våtslipning, vilket jag har sagt att jag gärna vill göra. Vill ju faktisk göra lite själv i detta projekt.
 
Förhoppningsvis blir det en tur till lackeraren i helgen för att hitta den rätta färgen/färgerna som jag vill ha. Är inte helt klar över hur färgerna ska ligga heller. Förhoppningsvis får vi lite bra input. Lackeraren som ska lacka lackerar en hel del motorcyklar så han kan nog komma med en del tips och ideér.
 
Lite bilder från detta projekt kommer vad det lider....
Så här såg den ut innan jobbet påbörjades ♥
 
 
 // Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0